poezie

luni, 29 martie 2010

Romanta raspunsului mut




ce vad!...
e-adevarat?...
tu esti?...
cum?...
n-ai murit?...
tot mai traiesti?...
pendula care te-ai oprit din mers,
incerci acum sa mergi in sens invers?...

hai!... spune-mi...
spune-mi tot ce stii...
sa-mi spui chiar si minciuni,
sa-mi spui
ce n-ai spus nimanui -
nici celor morti,
nici celor vii ...

ce victime ai mai facut
din clipa-n care urma ti-am pierdut?...
ce vrajitoare te-a trecut prin foc
si-a reusit sa-ti puna inima la loc?...
si care-anume sfant din calendar
te-a sfatuit sa te-ntalnesti cu mine iar?

de ce zambesti?
e-adevarat?...
te-ai razgandit?...
ne-am impacat?...
iar ne iubim?...
sau, poate, si-azi ne regasim
aceiasi vechi dusmani?...
dar tu mai stii dupa cati ani?...

eu te-am iertat de mult!...
dar tu?...
raspunde-mi "Da"...
raspunde-mi "Nu" -
totuna mi-e!...
stii tu de ce -
la tine "Nu" si "Da" nu sunt
decat aceleasi vorbe-n vant!...

de ce te temi?...
de ce-ti ascunzi
in palme ochii tai rotunzi?...
de ce-ti aprinzi ca un semnal
de foc bengal
obrajii tai de portelan
si inima de Caliban?...

raspunde-mi!...
vreau sa stiu si eu,
de ce-ai venit?...
de dragul meu?
sau, poate, n-ai venit decat
sa-mi torni, ca si-n trecut, pe gat
un paharel de coniac,
ca eu sa tac,
iar tu sa tipi
si sa dispari, apoi, suspect,
cu voluptatea unei bombe de efect!...

ce zici?
Asa e c-am ghicit
de ce-ai venit?...
de ce te-ncrunti si nu-mi raspunzi?...
ce nou secret imi mai ascunzi?...
de ce scrasnesti din dinti
si taci?...
hai!... spune-mi, ce-ai de gand sa faci?
deschide-ti gura - mii de draci! -
si lasa-ma sa-ti mai sarut...
nu gura...
ci raspunsul mut!...


poezie scrisa de  Ion Minulescu
                             sursa: link






Romanta raspunsului mut - Ion Minulescu

0 comentarii: