poezie

sâmbătă, 9 decembrie 2006

Aci sosi pe vremuri



la casa amintirii cu-obloane si pridvor,
paienjeni zabrelira si poarta, si zavor.

iar hornul nu mai trage alene din ciubuc
de cand luptara-n codru si poteri, si haiduc.

in drumul lor spre zare imbatranira plopii.
aci sosi pe vremuri bunica-mi Calyopi.

nerabdator bunicul pandise de la scara
berlina leganata prin lanuri de secara.

pie-atunci nu erau trenuri ca azi, si din berlina
sari, subtire,-o fata in larga crinolina.

privind cu ea sub luna campia ca un lac,
bunicul meu desigur i-a recitat "Le lac".

iar cand deasupra casei ca umbre berze cad,
ii spuse "Sburatorul" de-un tanar Eliad.

ea-l asculta tacuta, cu ochi de peruzea...
si totul ce romantic, ca-n basme, se urzea.

si cum sedeau... departe, un clopot a sunat,
de nunta sau de moarte, in turnul vechi din sat.

dar ei, in clipa asta simteau ca-o sa ramana...
de mult e mort bunicul, bunica e batrana...

ce straniu lucru: vremea! deodata pe perete
te vezi aievea numai in stersele portrete.

te recunosti in ele, dar nu si-n fata ta,
caci trupul tau te uita, dar tu nu-l poti uita...

ca ieri sosi bunica... si vii acuma tu:
pe urmele berlinei trasura ta statu.

acelasi drum te-aduse prin lanul de secara.
ca dansa tragi, in dreptul pridvorului, la scara.

subtire, calci nisipul pe care ea sari.
cu berzele intr-ansul amurgul se opri...

si m-ai gasit, zambindu-mi, ca prea naiv eram
cand ti-am soptit poeme de bunul Francis Jammes.

iar cand in noapte campul fu lac intins sub luna
si-am spus "Balada lunei" de Horia Furtuna,

m-ai ascultat pe ganduri, cu ochi de ametist,
si ti-am parut romantic si poate simbolist.

si cum sedeam... departe, un clopot a sunat.
acelasi clopot poate . in turnul vechi din sat...

de nunta sau de moarte, in turnul vechi din sat.
                                                      sursa: link

poezie scrisa de Ion Pillat

0 comentarii: